دفتر فنی مهندسی امین سیستم

نصب و فروش دوربین مداربسته - شبکه - اعلام حریق - دزدگیر اماکن

دفتر فنی مهندسی امین سیستم

نصب و فروش دوربین مداربسته - شبکه - اعلام حریق - دزدگیر اماکن

دفتر فنی مهندسی    امین سیستم

امین سیستم با هدف ارائه مطلوب خدمات انفورماتیک و با بهره گیری از کارشناسان و دانش آموختگان مجرب از بدو تاسیس تاکنون ،خدمات متنوعی را با توجه به موضوع فعالیت خود( دوربین های مدار بسته ،شبکه، سانترال ، سخت افزار )مراکز بزرگی چون سازمان ها، مو سسات، شرکت های دولتی وخصصوصی، دانشگاها ومراکز آموزشی ارائه نموده است. نصب وراه اندازی دوربین های مدار بسته پیاده سازی شبکه های سانترال ومخابراتی طراحی واجرای شبکه های کامپیوتری نگهداری وپشتیبانی تجهیزات سخت افزاری مشاوره های فنی ومهندسی در زمینه استفاده وبکار گیری سیستم های کامپیوتری ،دوربین های مدار بسته سیستم های صوتی و تصویری پخش،اجرا و نصب دزدگیر اماکن عرضه سخت افزار ،دوربین های مدار بسته و تجهیزات متناسب با نیاز سازمانها وموسسات


مدیریت امین سیستم: مهندس دارایی
کارشناس هوش مصنوعی
شماره همراه: 09195737389
تلفن: 02177781793
ایمیل: hamiddarai104@gmail.com
آدرس : تهران-میدان هفت تیر-خیابان کریمخان زند-کوچه یگانه-پ20


مدیریت سایت: مهندس فیضی
شماره همراه: 09121365416
ایمیل:info@naghshebardari.com


آخرین نظرات
نویسندگان

دوربین مداربسته صنعتی چیست؟

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ





دوربین-مداربسته-صنعتی-هایک-ویژن,دوربین مداربسته صنعتی هایک ویژن,دوربین مداربسته صنعتی هایک ویژن


اصطلاح «دوربین مداربسته صنعتی» اصطلاحی است که به صورت عمومی در رابطه با شاخه ای دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجایی که این اصطلاح معنای مشخصی ندارد در این مقاله به دوربین های مورد اشاره این اصطلاح می پردازیم.

دوربین های مداربسته باکس :


در گذشته شکل های بسیار کمتری از دوربین های مداربسته وجود داشتند. در واقع در ابتدا بیشتر دوربین های مداربسته شکل باکس داشتند. بعدها شکل های دیگر از دوربین های مداربسته هم رایج شدند و این موضوع الزام وجود اسامی مختلف را برای آنها به وجود آورد.
به علت کاربری حرفه ای تر دوربین های مداربسته باکس نسبت به بقیه انواع دوربین مداربسته بسیاری از افرادی که از گذشته در زمینه دوربین مداربسته کار میکنند این سری از دوربین ها را با نام دوربین صنعتی می شناسند.

دوربین مداربسته بولت :


با توجه به مقاومت بسیار بالای دوربین های مداربسته بولت نسبت به شرایط نامناسب جوی مانند گرد و غبار یا رطوبت عده از فعالان در زمینه سیستم های حفاظتی این نوع از دوربین ها را با نام دوربین مداربسته صنعتی میشناسند.
در واقع در اینجا اصطلاح صنعتی بر مقاومت دوربین در شرایط سخت دلالت دارد و نشان می دهد دوربین شما به سادگی در شرایط بد آب و هوایی آسیب نخواهد دید.



شرح کامل در ادامه مطلب...



دوربین ها صنعتی کدام یک هستند؟

اصطلاح دوربین صنعتی به صورت بسیار رایج در رابطه با دوربین ها باکس مورد استفاده قرار می گیرد با این حال بهتر است به جای استفاده از این اصطلاح دقیقا دوربین مداربسته خود را با نام تخصصی آن بنامید تا از ایجاد ابهام در انتخاب دوربین دوری شود.







دوربین_مداربسته_باکس,دوربین مداربسته باکس,دوربین مداربسته,دوربین مداربسته باکس به همراه لنز

شرح دوربین های مداربسته باکس :




اصطلاح باکس (Box) به معنای جعبه است. دوربین های باکس دوربین هایی با بدنه معمولا مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند.

کاربرد دوربین های باکس

با توجه به امکان لنز خارجی برای دوربین های باکس و کیفیت تصویر مناسبتره انها این دوربین ها معمولا در کابردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. ولی عمومی ترین کاربرد این دوربین ها برای زمانهایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته باشد.

دید در شب دوربین های باکس

دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین های تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند.

زاویه دید دوربین های باکس

دوربین های باکس می توانند مجهز به لنزهای متفاوتی باشند و این بزرگترین مزیت انهاست. به ویژه زمانی که شما به لنزی غیر متعارف نیاز دارید استفاده از دوربین های باکس به شدت توصیه می گردد.

لنز_دوربین_مداربسته,لنز دوربین مداربسته,لنز وریفوکال خارجی دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته وسیله ای است که وظیفه تنظیم زاویه دید دوربین و انتقال نور از محیط بر روی حسگر تصویر دوربین را بر عهده دارد.
لنز دوربین های مداربسته از نظر قابلیت تنظیم فاصله کانونی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • لنز ثابت (Fixed lens): یک زاویه دید ثابت را با توجه به فاصله کانونی خود برای دوربین ایجاد میکند.
  • لنز قابل تنظیم یا وریفوکال (Vari-focal lens): یک زاویه متغییر را با توجه به بازه فاصله کانونی خود برای دوربین ایجاد می کند.
  • لنزهای زوم (Zoom lens): این لنزها هم نوعی از لنزهای قابل تنظیم هستند که به موتوری برای تغییر فاصله کانونی مجهز شده اند و از طریق آن میتوان با تغییر فاصله کانونی میزان زوم لنز را تغییر داد. لنزهای زوم معمولا به صورت خودکار فوکوس میشوند.

لنز دوربین های مداربسته از نظر نوع نصب نیز به دو نوع تقسیم میشوند:

  • لنزهای داخلی: این لنزها به صورت ثابت بر روی دوربین نصب شده اند و غیرقابل تغییر هستند.
  • لنزهای خارجی: این لنزها معمولا برای دوربین های باکس مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لنزهای معمولا با دونوع پایه C یا CS طراحی میشوند.

مشخصه های مهم در هنگام انتخاب لنز

  • فاصله کانونی: فاصله کانونی لنز زاویه دید لنز را مشخص می کند. هرچه این فاصله بیشتر باشد فاصله زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.


با توجه به بازه بزرگ لنزها و امکان انتخاب لنز این دوربین ها از بین انواع لنزها این دوربین ها بیشترین انعطاف پذیری را از نظر زاویه دید خواهند داشت. به صورت کلی در صورت نیاز به داشتن دوربینی با زاویه دید کمتر از 25 درجه استفاده از دوربین های باکس بهترین گزینه خواهد بود.




لنز دوربین مداربسته باکس


همانطور که گفته شد دوربین های باکس از لنز های خارجی استفاده می کنند. انتخاب این لنز ها باید با توجه به خصوصیت های متفاوتی انجام شود اما دو خصوصیت از آنها اهمیت بیشتری دارند:

  • نوع پایه لنز: پایه لنز دوربین های باکس معمولا یکی از دو مدل C و CS است. در زمان انتخاب لنز حتما به نوع پایه لنز دوربین توجه کنید.
  • میزان رزولوشن قابل پشتیبانی: میزان روزولشن قابل پشتیبانی لنزها با توجه به اعوجاج سطح آنها مشخص می شود. برای دوربین های مگا پیکسل معمولا از لنزهای مگا پیکسل مناسب این دروبین ها استفاده می شود که از نظر کیفیت و قیمت با لنزهای دوربین های آنالوگ متفاوت هستند.



لنز مگاپیکسلی:

 لنز_مگاپیکسل,لنز دوربین مداربسته,تصویر یک لنز 1.6مگا پیکسل برای دوربین مداربسته

دوربین های مگاپیکسلی از کیفیت خیلی بیشتر در مقایسه با دوربین های عادی برخوردارند و به همین دلیل برای حفظ کیفیت تصویر دوربین ها باید در زمان انتخاب لنز برای آنها خیلی دقت کرد.
در صورتی که از لنز مناسبی برای دوربین مگاپیکسل استفاده نکنید کیفیت تصویر خروجی شما میتواند به شدت کاهش یابد.
در واقع پدیده انکسار نور یا پراکندگی نور در زمان عبور از لنز غیر قابل پیشگیری است اما میتوان با انتخاب لنز مناسب تاثیر آن را به شدت کاهش داد. به همین دلیل در انتخاب لنز به جز جنس، باید به دریچه دیفراگم ان نیز توجه داشت.
لنزهای مگا پیکسل عموما دارای قدرت تفکیک (Resolving Power) به مراتب بالاتری نسبت به لنزهای عادی هستند. قدرت تفکیک لنز مشخص کننده توانایی لنز در نشان دادن و عبور دادن جزئیات تصویر است.
لنزهای مگا پیکسل با توجه به تفاوت های زیادی که با لنزهای معمولی دارند به مراتب پرهزینه تر از این لنزها هستند.







دوربین_مداربسته_بولت,دوربین مداربسته بولت,دوربین بولت سفید رنگ


شرح دوربین های مداربسته بولت:


اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین های بولت دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند.

کاربرد دوربین های بولت

دوربین های بولت معمولا کاربردی بیرونی دارند. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند.
این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله IP66 مراجعه کنید.)

دید در شب دوربین های بولت

دوربین های بولت عموما دارای دید در شب IR هستند. ای دوربین های معمولا دید در شبی با برد نسبتا بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LEDهای تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. توجه داشته باشید که برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربین ها به بالاترین برد پرتاب نور دوربین اشاره دارد و الزاما مشخص کننده برد مفید دید در شب دوربین نیست.

زاویه دید دوربین بولت

دوربین های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. دوربین های بولت با لنز ثابت معمولا با لنز 3.6(~70 درجه)، 6(50 درجه) یا 12(25 درجه) میلیمتر ساخته می شوند و دوربین های بولت وریفوکال معمولا لنز 3-9(~35 تا 80 درجه) میلیمتر یا 2.8-12 (~25 تا 85 درجه) میلیمتر دارند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی