دفتر فنی مهندسی امین سیستم

نصب و فروش دوربین مداربسته - شبکه - اعلام حریق - دزدگیر اماکن

دفتر فنی مهندسی امین سیستم

نصب و فروش دوربین مداربسته - شبکه - اعلام حریق - دزدگیر اماکن

دفتر فنی مهندسی    امین سیستم

امین سیستم با هدف ارائه مطلوب خدمات انفورماتیک و با بهره گیری از کارشناسان و دانش آموختگان مجرب از بدو تاسیس تاکنون ،خدمات متنوعی را با توجه به موضوع فعالیت خود( دوربین های مدار بسته ،شبکه، سانترال ، سخت افزار )مراکز بزرگی چون سازمان ها، مو سسات، شرکت های دولتی وخصصوصی، دانشگاها ومراکز آموزشی ارائه نموده است. نصب وراه اندازی دوربین های مدار بسته پیاده سازی شبکه های سانترال ومخابراتی طراحی واجرای شبکه های کامپیوتری نگهداری وپشتیبانی تجهیزات سخت افزاری مشاوره های فنی ومهندسی در زمینه استفاده وبکار گیری سیستم های کامپیوتری ،دوربین های مدار بسته سیستم های صوتی و تصویری پخش،اجرا و نصب دزدگیر اماکن عرضه سخت افزار ،دوربین های مدار بسته و تجهیزات متناسب با نیاز سازمانها وموسسات


مدیریت امین سیستم: مهندس دارایی
کارشناس هوش مصنوعی
شماره همراه: 09195737389
تلفن: 02177781793
ایمیل: hamiddarai104@gmail.com
آدرس : تهران-میدان هفت تیر-خیابان کریمخان زند-کوچه یگانه-پ20


مدیریت سایت: مهندس فیضی
شماره همراه: 09121365416
ایمیل:info@naghshebardari.com


آخرین نظرات
نویسندگان

ارائه خدمات به مشتریان یکی از وظایف اصلی این شرکت است. فعالیت های مرتبط با خدمات و تعمیرات این شرکت عبارتند از:




فعالیت های مرتبط با خدمات و تعمیرات

  • تعمیرات تجهیزات مداربسته
  • ارائه سرویس و خدمات مرتبط با سیستم های مداربسته
  • باز کردن و تنظیف دوره ای تجهیزات مداربسته
  • ارائه بازرسی دوره ای سیستم مداربسته
  • ارائه گارانتی تجهیزات مداربسته
  • آموزش پرسنل مسئول سیستم مداربسته

اولویت های ارائه خدمات

تمامی خدمات مرتبط با تعمیرات و سرویس با اولویت مشتریان خود شرکت صورت می گیرد و در رابطه با مشتریان دیگر شرکت ها انجام خدمات تنها پس از تائید پروژه و هماهنگی کامل با مسئولین شرکت صورت خواهد گرفت.

چطور خودم مشکل سیستم مداربسته را حل کنم؟

در صورتی که میخواهید خودتان مشکل سیستم مداربسته خود را عیب یابی کنید در ادامه به برخی مشکلات رایج در سیستم مداربسته اشاره می کنیم:

قطع دوربین مداربسته

قطع دوربین مداربسته می تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

  • قطع تغذیه دوربین: این مشکل به علت خرابی منبع تغذیه یا قطع سیم برق دوربین پیش خواهد آمد. برای اطلاع از قطعی برق دوربین می توانید با ولت متر تغذیه دوربین را چک کنید.
  • قطع کابل تصویر دوربین: این مشکل به علت قطع کابل تصویر دوربین یا قوی نبودن اتصالات BNC یا شبکه اتفاق می افتد. برای چک کردن این مشکل یک سر از کابل را اتصال کوتاه کرده و سر دیگر را با اهم متر چک کنید.
  • خرابی دوربین: خرابی دوربین میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد. توصیه می شود در صورتی که مشکل از دوربین بود آن را به گارانتی ارسال نمایید.

عدم ضبط تصاویر

مشکل عدم ضبط تصاویر نیز یک مشکل بسیار رایج در دستگاه های ضبط مداربسته است. این مشکل معمولا به علت خرابی هارد دیسک دستگاه است. در صورتی که پس از تعمیر هارد دیسک مجددا خراب شد بهتر است دستگاه ضبط را نیز بررسی کنید یا به گارانتی ارسال کنید.











دوربین مداربسته یک دستگاه الکترونیکی است که تصاویر را دریافت کرده و به یک دستگاه ضبط کننده یا نمایش دهنده انتقال می دهد.

کاربری دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته معمولا دو کاربری اصلی دارند:

  1. کاربری امنیتی: از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.
  2. کاربری نظارتی: از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.

سیستم های دوربین مداربسته

 

نمای پشت دوربین مداربسته انالوگ

دوربین های مداربسته به صورت کلی به دو دسته آنالوگ و شبکه تقسیم می شوند. 

  • دوربین مداربسته انالوگ: سیستم مداربسته انالوگ را میتوان نسل قدیمی تر دوربین های مداربسته معرفی کرد. این دوربین ها به دلیل سادگی و ارزان قیمت بودن هنوز هم با استقبال زیادی روبه رو هستند.

  • دوربین مداربسته آنالوگ (Analog CCTV) یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنال های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این کار در دوربین های مداربسته به وسیله حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میگیرد. این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد.
    در دوربین های مداربسته آنالوگ خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده فرستاده شده و به طور مستقیم به خروجی فرستاده میشود. به همین دلیل این دوربین ها از سادگی زیادی برخوردارند و بسیار کم هزینه هستند.
    سیگنال های ارسال شده توسط دوربین برای ساده سازی مطابق یکی از استانداردهای تلویزیونی رایج PAL یا NTSD به دستگاه ضبط کننده ارسال میگردد. از این طریق شما میتوانید دوربین انالوگ را به طور مستقیم به تلویزیون خود وصل کرده و تصاویر آن را ببنید.
    دوربین های مداربسته آنالوگ نسل قدیمی تر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند که امروزه رفته رفته در حال از رده خارج شدن هستند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست.

    رزولوشن تصویر

    رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند. طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است. بزرگترین اشکال دوربین های مداربسته انالوگ محدودیت شدید کیفیت تصویر انهاست.


    دوربین_مداربسته_آنالوگ,دوربین مداربسته آنالوگ,دوربین مداربسته انالوگ دید از عقب


  • دوربین مداربسته شبکه یا دیجیتال: دوربین های مداربسته شبکه نسل جدید دوربین های مدار بسته هستند. این دوربین ها با وجود گران قیمت بودن به علت قابلیت های بسیار خوب، کیفیت و تکنولوژی تصویری بالاتر در حال جایگزینی به جای دوربین های انالوگ هستند.

  • پشت_دوربین_شبکه,دوربین مداربسته شبکه,سیستم مداربسته شبکه,نمای پشت دوربین مداربسته شبکه

دوربین های مداربسته معمولا از تجهیزات مشترکی ساخته می شوند. مهمترین بخش یک دوربین مداربسته چیپ تصویر آن است. این چیپ تصویر وظیفه تبدیل رشته های نوری به اطلاعات دیجیتال را برعهده دارد. قیمت دوربین های مداربسته با توجه به قابلیت های آنها و کیفیت ساختشان متغییر باشد.

 



مقایسه سیستم شبکه و آنالوگ:


دوربین های مداربسته شبکه و انالوگ دو نوع متفاوت از سیستم های مداربسته هستند که تفاوت های آنها معمولا برای مشتریان پیچیده است. در این مطلب به تفاوت های این دو سیستم و موارد کاربرد هر یک اشاره می کنیم.

سیستم مداربسته انالوگ

نوع بسیار رایج از دوربین های مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته ساده و ارزان برای کاربری های غیر حرفه است. در سیستم مداربسته انالوگ، سیگنال های تصویر دوربین های مداربسته به صورت انالوگ انتقال پیدا میکنند.

سیستم مداربسته شبکه


نوع حرفه ای تر از سیستم مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته با کیفیت و پرهزینه است. در سیستم مداربسته شبکه، اطلاعات تصویر از طریق پروتکل های شبکه انتقال پیدا میکنند.

مقایسه

  1. قیمت: معمولا اولین تفاوتی که مشتریان متوجه آن خواهند شد تفاوت قیمت بسیار زیاد این دو سیستم است. دوربین های مداربسته شبکه معمولا بین دو تا سه برابر قیمت یک دوربین انالوگ را دارند. این بالاتر بودن قیمت اصلی ترین دلیل رواج سیستم های مداربسته انالوگ است.
  2. کیفیت تصویر: دومین تفاوت مهم دو سیستم انالوگ و شبکه کیفیت تصویر دوربین های انهاست. از نظر کیفیت تصویر سیستم مداربسته انالوگ دارای محدودیت بسیار زیادی است. در دوربین های مداربسته انالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیش از حدود 0.5 مگا پیکسل وجود ندارد. این بدین معناست که شما هرگز نمیتوانید در یک سیستم انالوگ کیفیت در حد مگا پیکسل داشته باشید. مقابل در دوربین های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصویر هیچ محدودیت تصویری ندارد و دوربین های تا 5مگا پیکسل به راحتی در دسترس هستند.
  3. سادگی: سومین تفاوت دو سیستم انالوگ و شبکه است. در مقایسه با سیستم شبکه، سیستم انالوگ به مراتب در نصب و عیب یابی ساده تر است. این سادگی سبب شده مجریان سیستم های حفاظتی تمایل زیادی به استفاده از دوربین های انالوگ داشته باشند.
  4. انعطاف پذیری: انعطاف پذیری به معنای امکان تغییر سیستم مداربسته پس از اجرای آن است. از این نظر سیستم های شبکه به مراتب قوی تر عمل می کنند. در یک سیستم شبکه شما می توانید پس از اجرا بسیاری از تجهیزات را به راحتی جابه جا یا تغییر دهید. در مقابل سیستم مداربسته انالوگ دارای انعطاف پذیری خیلی کمتری است و اجرای بسیاری از تغییرات در ان پس از اجرا غیر ممکن خواهد بود.
  5. تعداد فریم: تعداد فریم تصویر چیزی است که معمولا در سیستم های دیجیتال به آن پرداخته می شود. از نظر تعداد فریم خروجی دوربین، تمامی دوربین های انالوگ دارای خروجی real-time هستند. در دوریبن های شبکه دوربین می تواند تعداد فریمی کمتر از 25فریم داشته باشد. این نکته ای است که در زمان انتخاب دوربین باید به ان توجه کرد. معمولا در دوربین های با روزولشن بالا تعداد فریم دوربین کمتر خواهد بود.
  6. کابل کشی و اجرا: اجرای و کابل کشی در این دو سیستم به طور کلی با هم در تفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسترهای انالوگ و شبکه هیچ گونه همخوانی با هم ندارند و در اجرا دارای تفاوت های زیادی هستند. به صورت کلی تکنولوژی اجرا در سیستم های شبکه به مراتب بالاتر است. در این سیستم ها شما میتوانید از طریق استفاده از فیبرنوری تمام محدودیت های طول کابل را حل کنید (فیبر نوری با استفاده از مبدل برای سیستم انالوگ نیز قابل استفاده است.)
  7. قابلیت های نرم افزاری: سیستم شبکه به علت تکونولوژی بالاتر امکانات خارق العاده نرم افزاری برای شما ایجاد میکند. این امکانات به ویژه در کابردهای امنیتی کمک بسیار زیادی در را به اپراتورها میکند. در سیستم انالوگ قابلیت های نرم افزاری معمولا به مراتب پیش پا افتاده تر است.

کدام را انتخاب کنم؟

به صورت کلی سیستم مداربسته شبکه از بسیاری جهات بر سیستم انالوگ برتری دارد اما در مقابل اجرای آن برای شما هزینه برتر خواهد بود.
در صورتی که نیاز به یک نظارت عمومی و ساده در محل خود را دارید ما سیستم انالوگ را به شما توصیه می کنیم. اما اگر میخواهید برای سیستم خود بیشتر هزینه کنید و یک سیستم مداربسته حرفه ای داشته باشید حتما از سیستم مداربسته شبکه استفاده کنید.

 







انتخاب دوربین مداربسته :


انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار خیلی سختی نیست. برای این کار تنها کافیست نیاز خود را بدانید و تا حدودی در رابطه با قابلیتهای دوربین های مداربسته اطلاعات داشته باشید
در ابتدا باید نوع سیستم مداربسته خود را مشخص کنید. سیستم های مداربسته به دو دسته اصلی انالوگ و شبکه تقسیم می شوند.
سیستم مداربسته آنالوگ:
ارزان قیمت، ساده و پرکاربرد است. تقریبا تمامی دوربین های نصب شده در منازل کوچک، واحدهای تجاری و اداری عادی دوربین انالوگ هستند.
سیستم مداربسته شبکه:
دوربین های شبکه دوربین هایی عموما پرهزینه و تخصصی تر هستند. این دوربین ها تکنولوژی به روزتری نسبت به دوربین ها آنالوگ دارند و امکان دستیابی به کیفیت های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می اورند. به طور کلی دوربین های شبکه از بسیاری لحاظ از دوربین های آنالوگ بهترند. تنها عیب بزرگ آنها هزینه بر بودن انهاست بنا براین اگر از نظر هزینه دغدغه ای ندارید حتما به سراغ دوربین های شبکه بروید.
(
برای خواندن مقاله تخصصی در رابطه با تفاوت های سیستم انالوگ و شبکه به این صفحه مراجعه کنید)

انتخاب نوع دوربین از نظر بدنه و کاربری


دوربین های مداربسته از نظر نوع شکل بدنه و کاربری به انواع مختلفی تقسیم میشوند اما انواع رایج ان عبارتند از:
دوربین دام:
دوربین سقفی با شکل نیم دایره ای است که برای محیطهای مسقف اداری، تجاری یا مسکونی استفاده می شود. این دوربین می تواند با یا بدون دید در شب IR باشد.
دوربین بولت:
دوربین بولت یک دوربین دیواری استوانه ای شکل است که معمولا در محیطهای غیر مسقف یا صنعتی نصب می شود. دوربین های بولت عموما مقاوت خوبی در مقابل آب و گرد و غبار دارند. دوربین های بولت معمولا با دید در شب IR ساخته میشوند.
دوربین باکس:
دوربین باکس یک دوربین مکعبی شکل و بدون لنز است. این دوربین ها معمولا دارای کیفیت تصویر مناسب تری نسبت بقیه انواع دوربین های مداربسته هستند و به دلیل نداشتن لنز می توانید لنز مناسب را با توجه به نیاز خود روی آنها نصب کنید. این دوربین ها معمولا در محیطهای صنعتی، روی صندوق های فروشگاهی یا روبه روی راهروها نصب می شوند. دوربین های باکس معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
دوربین گردان (PTZ):
دوربین گردان، دوربین هایی با قسمت مکانیکی برای چرخاندن دوربین به طرفین هستند. این دوربین ها معمولا دارای لنز با زوم اپتیکال نیز هستند که می تواند جزئیات را با اندازه دلخواه در جهات مختلف به شما نشان دهد. این دوربین ها معمولا در فضاهای وسیع که نیاز به نظارت چند جهته دارند نصب می شود. دوربین های گردان می توانند با یا بدون دید در شب IR باشند.
دوربین های چشم ماهی (FishEye):
دوربین های چشم ماهی دوربین هایی هستند که امکان مشاهده تصاویر در تمامی زوایا را برای شما فراهم می کنند. این دوربین ها از طریق لنز خواص خود تصاویر را در 360 درجه در یافت کرده و نشان می دهند. استفاده از این دوربین ها تنها در سیستم شبکه امکان پذیر است و دوربین های چشم ماهی انالوگ به صورت گسترده ای ساخته نمی شوند. این دوربین های معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
دوربین های مینیاتوری (مخفی):
دوربین های مینیاتوری دوربینهای کوچکی هستند که با هدف عدم امکان تشخیص دوربین ساخته شده اند. این دوربین ها با اندازه های مختلفی ساخته می شوند و معمولا کیفیت تصویر متوسطی دارند. استفاده از این دوربین ها تنها در محیط ها داخلی امکان پذیر می باشد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مخفی این مقاله را بخوانید)
پس از انتخاب نوع دوربین حال کمی در رابطه با کیفیت تصویر دوربین ها صحبت می کنیم.
کیفیت تصویر دروبین های شبکه با مگا پیکسل مشخص می شوند که بیشتر مردم با آن آشنایی کافی را دارند پس از توضیحات بیشتر در اینجا خود داری می کنیم. (مقاله مشروح در رابطه با کیفیت تصویر دوربین های شبکه)
کیفیت تصویر دوربین های انالوگ با واحدی به نام تیوی لاین (TV line) مشخص می شود. تیوی لاین در واقع معادل رزولوشن در سیستم دیجیتال است. برای اینکه اشنایی حدودی با این سیستم تفکیک پذیری تصویر داشته باشید به جدول زیر توجه کنید.

کاربرد

توضیحات

کیفیت تصویر

فضاهای کوچک (تا 10متر مربع)، محیطهای کم اهمیت

کیفیت تصویر متوسط

400TVL

فضاهای متوسط (تا 20 متر مربع)، محیط های با درجه اهمیت متوسط

کیفیت تصویر متوسط به بالا

500TVL

فضاهای متوسط (تا 30 متر مربع)، میحطهای با درجه اهمیت متوسط به بالا

کیفیت تصویر بالا

600TVL

فضاهای باز یا محیط های با اهمیت بالا

بیشترین کیفیت سیستم انالوگ

700TVL


توجه داشته باشید که کیفیت تصویر 700تیوی لاین کیفیت خیلی بالایی در مقایسه با دوربین های دیجیتال نیست و در صورت معادل سازی کیفیت تصویر خروجی حدودا 0.5مگا پیسکل خواهد بود. برای دستیابی به کیفیت بالاتر از ان تنها راه منطقی استفاده از دوربین های شبکه است.
با اطلاعات داده شده در این مقاله شما خواهید توانست تا حد زیادی نیازهای خود را شناسایی کرده و دوربین مناسب خود را انتخاب کنید.





چطور از شما لیست قیمت همکار دریافت کنیم؟



برای دریافت لیست قیمت می توانید از دو روش اقدام کنید:

دریافت الکترونیکی

برای دریافت لیست قیمت محصولات ما کافیست اطلاعات زیر را به ادرس ایمیل ارسال کنید.

  • نام و نام خانوادگی:
  • شماره تلفن همراه و ثابت:
  • آدرس دقیق:
  • موقعیت فعالیت جغرافیایی:
  • آدرس ایمیل رسمی:
  • آدرس وبسایت:
  • زمینه فعالیت فعلی: (شامل: نصب، پخش و فروش، تعمیرات و یا زمینه های فعالیت دیگر)

 

محصولات ما

بازه فعالیت ما شامل محصولات زیر میشود:

  • انواع دوربین مداربسته آنالوگ و شبکه
  • انواع دستگاه DVR و NVR
  • انواع کابل تصویر RG59
  • انواع کابل شبکه برای بسترهای مداربسته
  • انواع کابل و سیم برق مناسب برای دوربین مداربسته
  • انواع هارد دیسک
  • انواع سوئیچ های شبکه عادی و POE
  • تجهیزات نصب دوربین مداربسته شامل داکت، لوله فلکسی، لوله فلزی، باکس برق و...